23 Nisan 2016 Cumartesi

TÜRKİYE'DE OYUN SEKTÖRÜ NE DURUMDA ?

No Pact kurucularından Can Karakuzulu (üst fotoğraf)
ve Cem Buğra (alt fotoğraf)

Yıllar boyunca gamer olan ilk yazılımını 12 yaşında yapan Can Karakuzulu Türkiye'nin ender butik oyun şirketlerinden biri olan No Pact'in kurucularından. Oyun geliştirme ve programcılığı üzerinde çalışan Karakuzulu, aynı zamanda ses mühendisi olduğu için yaptığı oyun yazılımlarının müziklerini de yapıyor. 


Oyun geliştirmenin zorlu ve sabır isteyen bir iş olduğunu söyleyen Can Karakuzulu, öncelikle ''Bir oyunu geliştirmeden kağıt üstünde o oyunun eğlenceli olduğuna emin olmak gerekiyor.'' diyor. Hot Trick Header, No Pact tarafından geliştirilen Türkiye'nin ilk sanal gerçeklik oyunu. Steam Greenlight'ta kabul gördükten oyunculara sunulacak olan oyun ilgililerini bekliyor. 

''No Pact olarak dünyada hatrı sayılır oyun şirketlerinden biri olmak istiyoruz.''

2012 yılında kurulan No Pact'in ilk projesi Reclaim oldu. Reclaim, 2014 yılında Türkiye ve Kanada'da çıkmış App Store'da bulunabilen yüksek puanlı bir oyun. Geliştirme sürecinde proje yönetimi, takım çalışması gibi pek çok şey öğrendik diyen Karakuzulu ekipte herkesin her görevi üstlendiğini vurguluyor.

No Pact ekibi
Oyunun kurgusu şu şekilde gelişiyor. Oyuncu Reclaim’in geçtiği Aurus adlı dünyada çeşitli silahlara sahip ve yüksek hızda hareket edebilen bir tankı kontrol ediyor. Oyuncunun amacı, sonsuz şekilde akan yollarda tankını engellemeye çalışan robotları yok edip, Aurus’ta insanlığın hayatta kalması için kritik önemde olan kaynakları toplamak. Oyuncu bu kaynakları tankını geliştirmek, geçici bonuslar almak ya da tankı robotlar tarafından patlatıldığında savaşa devam edebilmek için kullanıyor.

''Hem yenilikçi, hem eğlenceli, hem de zorlayıcı bir oyun tarzı yarattığımızı düşünüyoruz.'' diyen Can Karakuzulu ''Reclaim’in geçtiği dünya olan Aurus’ta oyunumuzun geçtiği döneme yol açan olayları anlattığımız bir bilim kurgu hikayemiz de var. Dünya lansmanıyla birlikte hikayemizi parça parça yayınlamayı planlıyoruz.'' diyerek konuşmasına ekliyor. İleriye yönelik hedeflerinde dünya üzerinde iyi bir oyun şirketi olmak istediklerini vurgulan Karakuzulu Hot Trick Header'ı piyasaya sürdükten sonra daha çok yükseleceklerine inandığını söylüyor.

Türkiye ve dünyadaki oyun şirketleri kıyaslandığında ciddi bir deneyim farkı var

Bir oyun ilk başta fikir olarak başlıyor sonra prototipleme aşamasına geçiliyor. Oyuncuyu oyunda tutacak motivasyon bulunuyor. Bu mekaniklerin yazılması işini oyun tasarımcısı yapıyor. Bir oyunu ortaya koymak tamamen oyunun kapsamına bakıyor. Dünya üzerinde en çok beklenen ve sevilen oyunlardan biri olan Diablo 3'ün çıkması 7 sene sürdü. Fakat bu süreçte oyunu geliştiren firmaların desteklenmeye ihtiyacı olabiliyor.  

Türkiye'deki oyuncu piyasası çok geniş olsa da tercih edilen oyun çeşitliliği kısıtlı. Bu da oyun üreten firmaların az olmasından ve az oyun bilinmesinden kaynaklanıyor. Genelde aynı oyunlar beğenilip, tercih ediliyor. ''Türkiye ve dünyadaki oyun şirketlerini kıyasladığımda arada çok ciddi bir deneyim farkı olduğunu düşünüyorum. Şu anda Türkiye'deki oyun endüstrisinin en büyük eksiği tecrübe. Amerika, İskandinavya ve Uzak Doğu’daki oyun tasarımı ve dağıtımı tecrübesine henüz sahip değiliz. Bu alanlarda tecrübe kazanabilmemiz içinse çok sayıda oyun geliştirmemiz ve yayınlamamız, yurtdışındaki fuarlara ve sektör etkinliklerine katılmamız, yurtiçi ve yurtdışındaki tecrübeli oyun sektörü profesyonelleriyle tanışıp fikir paylaşımı yapmamız gerekiyor. Tüm bunları yaparken de stüdyolarımızın finansal açıdan hayatta kalabilmesi lazım. Hiç kolay görünmüyor ama vazgeçmeden çalışırsak devlerin arasına girebileceğimizi düşünüyorum.'' diyen Karakuzulu oyun firmalarının daha çok desteğe ihtiyacı olduğunu ama çok gelişmekte olan bir sektör olduğunu vurguluyor. 


Reclaim oyunundan görüntüler


Can Karakuzulu ile gerçekleştirdiğim röportajı aşağıda bulabilirsiniz. Video'da gösterilen oyun görüntüleri No Pact şirketinin geliştirdiği Reclaim ve Hot Trick Header oyunlarıdır:





Multimedya Haber: Arzuhan Vila

Kamera: Egemen Gür, Reclaim ve Hot Trick Header oyunları.

1 yorum: